Training IVP 2

Binnenkort start de training IVP2, deze kan gevolgd worden nadat de training IVP1 met goed gevolg is afgelegd. De trainer is Anne van der Meulen.

Alle opleidingsdata zijn; 23 november, 14 december, 25 januari 2019, 8 maart, 12 april, 17 mei, 14 juni, en 12 juli in Harderwijk.

Kosten zijn € 1340,00 €. Inbegrepen zijn een setje werkbladen per instrument, reader materiaal en 1 studiehandleiding. Lunch is hierbij niet inbegrepen.


Studiehandleidingen en extra blokken met werkbladen worden tegen meerprijs bijgeleverd.

Voor meer informatie over IVP klik hier.

Hieronder meer informatie over de inhoud van de instrumenten:












Illustraties:

Het instrument illustraties voorziet in een verzameling situaties waarbij waargenomen en herkend moeten worden. Voor zowel de waarneming als de oplossing van het probleem moet gebruik gemaakt worden van denkwijzen en denkfuncties zoals; vergelijken en meerdere bronnen van informatie kunnen verwerken. Humor en absurditeit spelen een mooie rol in dit instrument.


Familie relaties:

Het leren leggen van relaties tussen mensen, prikkels en alles om ons heen. Het concept relaties, richting geven van relaties en op basis daarvan categorieën kunnen vaststellen. Type relaties kunnen onderscheiden en conclusies kunnen trekken op basis van logisch bewijs.


Classificeren:

Organiseren van de wereld om je heen. Vermogen om prikkels te ordenen in groepen op basis van principes. Werken met ordeningsprincipes en het creëren van mentale beelden waarin en op basis waarvan werkbare groepen ontstaan. Coderen en decoderen op basis van logisch denken en redeneren.


Tijsrelaties:

Ontwikkelen van tijdrelaties om (levens) ervaringen te ordenen. Specifiek voor mensen die geen oog hebben voor relaties en de samenhang tussen gebeurtenissen. Niet buiten het hier en nu kunnen denken( gevangen in het heden…). Het herkennen en projecteren van (tijds)relaties.


Instructies:

Het begrijpen en verwerken van impliciete en expliciete informatie rond een “instructie”, ruimtelijke concepten zoals vorm, grootte, aantal en ruimtelijke relaties tussen objecten. Men leert conclusies hieruit trekken en werkt hiermee aan intrinsieke motivatie en zelfstandig functioneren.